Szkolenie: Dyrektywa OMNIBUS, Dyrektywa Cyfrowa oraz Dyrektywa Towarowa

REWOLUCJA DLA HANDLU ELEKTRONICZNEGO?
DYREKTYWA OMNIBUS, DYREKTYWA CYFROWA ORAZ DYREKTYWA TOWAROWA

Co się wydarzyło?

Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie nowe przepisy.

Nowe przepisy to często nowe obowiązki i zagrożenia. Tak jest również i tym razem.

Zmiany nastąpiły w związku z przyjęciem ustawy z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie 1 stycznia 2023 r. (ustawa ta jest wynikiem szeregu zmian w prawie Unii Europejskiej – m.in. w związku z przyjęciem dyrektywy OMNIBUS)

 

Kogo dotyczą zmiany? Kto powinien się przygotować?

Każdy, kto prowadzi biznes w sieci, powinien upewnić się czy jego rozwiązania są aktualne.

W szczególności dotyczy to sklepów internetowych oraz wszelkich platform handlowych.

 

Co się zmieniło?

Od 1 stycznia 2023 r. na sklepach internetowych i platformach handlowych spoczywają nowe obowiązki m.in.:

  • konieczność prezentowania informacji o metodach, jakich firma używa do weryfikacji pochodzenia opinii na temat swoich produktów. W skrócie: jak firma sprawdza, czy opinia pochodzi od osoby, która faktycznie nabyła dany produkt,
  • szybsze rozpatrywanie reklamacji,
  • modyfikacja zapisów związanych z prawem odstąpienia od umowy.

Nowe obowiązki wymuszają konieczność aktualizacji dokumentacji sklepów i platform handlowych. W treści regulaminów i polityk prywatności muszą pojawić się nowe zapisy. Często również zmiany dotyczą także innych treści na samej stronie www.

 

Co grozi za nieprzestrzeganie nowych przepisów?

Problemów może być wiele:

  • kary pieniężne (nawet do 10 % ubiegłorocznego obrotu firmy!),
  • problemy z klientami zrywającymi umowy (nadużywającymi odstąpienia),
  • problemy z reklamacjami.

 

Jak się przygotować?

Zakup, opracowanie zgodnego z aktualnymi przepisami regulaminu to pierwszy i dobry krok.

Na tym jednak nie kończą się obowiązki.

Jeśli chcesz:

  • dowiedzieć się więcej o zmianach wprawie
  • zrozumieć zmiany
  • poznać wszystkie swoje obowiązki
  • dowiedzieć się, jak przygotować swój biznes
  • poznać praktyczne wskazówki i konkretne rozwiązania

to warto skorzystać z naszego szkolenia.

Przez kogo?


Szkolenie zostało przygotowane i zostanie przeprowadzone przez Kancelarię Rady
Prawnego Marcin Ciesielski, która od lat zajmuje się obsługą przedsiębiorców
prowadzących sklepy i świadczących usługi w Internecie.


Ra
dca Prawny Marcin Ciesielski to prawnik doskonale czujący biznes.


Jego
misją jest tłumaczenie zawiłości prawnych na prosty język.


Gdzie?


Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie zdalnej. Link do spotkania zostanie

przekazany uczestnikom drogą mailową po rejestracji i dokonaniu opłaty za
szkolenie.


Za ile?
Koszt szkolenia to 699 zł + VAT za jednego uczestnika.

Termin? Jak się zapisać?
Jeśli jesteś zainteresowany udziałem w szkoleniu skontaktuj się z nami:
  • tel. 514 389 605
  • e-mail kancelaria@kancelaria-ciesielski.pl

Niezwłocznie przedstawimy informację o najbliższym wolnym terminie szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Dyrektywa i jej implementacja do polskiego porządku prawnego czyli skąd tyle zamieszania?

2. Dyrektywa cyfrowa i dyrektywa towarowa

a. Podobieństwa i różnice

b. Zgodność towarów, treści lub usług z umową

c. Odpowiedzialność przedsiębiorcy i środki ochrony konsumenta

d. Zmiana treści cyfrowych lub usługi cyfrowej w trakcie trwania umowy
e. Co dokładnie muszę zrobić, by być bezpiecznym?

3. Dyrektywa OMNIBUS
a. Wyszukiwanie produktów i wystawianie opinii

b. Odstąpienie od umowy i jego konsekwencje

c. Treści stworzone przez konsumenta

d. Informacje przekazywane konsumentom

4. Konkretne rozwiązania co muszę zrobić, by prowadzić bezpieczny, legalny biznes w sieci, bez zbędnych ryzyk? Co muszę zmienić?

5. Konsekwencje nieprzestrzegania nowych regulacji

6. Termin wejścia w życie

7. Podsumowanie

8. Q&A czas na pytania uczestników

Wpisy powiązane

Napisz komentarz